LABORATORIYA MASHG’ULOTI. DELPHIDA MULOQOT
DASTURI YARATISH.
1. Masalaning qo’yilishi
Quyidagi imkoniyatni yaratuvchi dastur tuzing.
Dastur ishga tushgandan so’ng, foydalanuvchi yozuv maydoniga o’z ismini
kiritib, Enter tugmasini bosishi tavsiya etilsin.
Natijada oynada savol hosil bo’lib, Ha yoki Yo’q nomli
tugmalardan biri tanlanadi, va ularga mos izoh namoyon bo’ladi.
Rasm 1.
2.
Dastur tuzish
1. Yangi forma yarating. Formaga Dialog
deb nom bering.
2. Formaga quyidagi 2-rasmda ko’rsatilganidek qilib komponentlarni joylashtiring.
Rasm 2
3. Proektga nom bering va saqlang.
4. Dasturni ishga tushiring va tugmasi yordamida dasturdan chiqing.
5. O’rnatilgan komponentlar uchun quyidagi hususiyatlarni belgilang:
Ajratilgan komponent |
Ob’ektlar inspektori oynasi |
Hususiyat nomi |
Amal |
BitBtn1 |
Properties |
Caption |
&Chiqish |
Kind |
bkClose |
||
Label1 |
Properties |
Caption |
Ismingizni kiriting va Enter tugmasini bosing |
Edit1 |
Events |
OnKeyPress |
If key=#13
then begin Label2.Caption:=Edit1.Text
+ ‘, Kitob o’qishni yaxshi ko’rasizmi?’; end; |
Button1 |
Properties |
Caption |
Ha |
Events |
OnClick |
Label3.Caption:=‘Juda yaxshi!’; |
|
Button2 |
Properties |
Caption |
Zamenit
na Net |
Events |
OnClick |
Label3.Caption:=‘Nima uchun? O’qish kerak.’; |
|
Label2 |
Properties |
Caption |
Komponent yozuvini o’chiring |
Label3 |
Properties |
Caption |
Komponent yozuvini o’chiring |
6. Proektni saqlang, ishga tushiring va dastur ishlashini sinab
ko’ring.
3. Topshiriq
1. Foydalanuvchi ismini kiritib Enter tugmasini bosgandan keyingina Ha
va Yo’q tugmalari faol holatga o’tishini ta’minlash.
Eslatma. Object Inspector oynasidan Ha va Yo’q tugmalarining
Enabled xossasiga False qiymatini belgilang, Edit1KeyPressed
prosedurasiga quyidagi kodni kiriting:
Button1.Enabled := true;
Button2.Enabled := true;
2. Takroran muloqotni amalga oshirish uchun Edit1, Label2, Label3 komponentlardagi
mavjud qiymatlarni yo’qotish (tozalash).
Eslatma. Formaga
yana bir BitBtn komponentini joylashtiring.
Komponentning Kind xususiyati uchun
bkRetry, Caption xususiyati uchun &Takrorlash qiymatini
belgilang. Takrorlash tugmasi uchun quyidagi kodni kiriting:
Label2.Caption
:= '';
Label3.Caption
:= '';
Edit1.Text :=
'';
3. Qayta muloqotni tashkil etish uchun kiritish maydonini faol holatga
keltiring.
Eslatma. faollashtirish
uchun quyidagi kodni kiriting:
Form1.ActiveControl := Edit1.
Natija:
Mustaqil ish topshiriqlari
- “Yashiringan
sonni topish” nomli muloqot dasturini tuzing.
- “Dasturlash
tillari” nomli muloqot dasturini tuzing.
- “Kompyuter
turlari” nomli muloqot dasturini tuzing.
Комментарии
Отправить комментарий